aKu Kembali....

Posted in Friday, May 15, 2009
by Lissa DeBeauty





























ermm...salam sumer...ari ni aku gagahkan diri juga untuk menjenguk2 ruangan aku dan kengkawan semua....dah lama aku tak singgah kat sini...almaklumlah ngah mabuk2 laut nih...apa pun tak larat......makan tak mo...minum asyik kencing,...muntah plak bagai air paip je kuar...dah lembik rasanya perut dan badan aku nih...ari ni walaupun di mataku masih lagi kulihat bintang2 berkedipan namun kugagahkan jua diri ini untuk mencatat apa yang patut.....skunk ni usia kandungan ku baru mencecah 11 minggu.....erm insyaallah tak da aral yang bersilat kat tengah jalan penghujung bulan sebelas ni ada la plak lagi seorang penambahan rakyat Malaysia...dah lama rasanya aku tak ngandung...mcm ngandung anak sulung la plak..yer la anak aku pun dah 6 tahun usianya....
errrmmm...citer pasal anak aku....last 2 week aku amek cuti 3 ari....aku, somi, mak dan adik2 aku yang 3 orang tu aku bawa g Langkawi jumpa puteri sulung aku tuh....erm..windu padanya ni Allah saja yang tau...dah 9 bulan aku tak jumpa si comel tuh......ati aku ni memang tak sabar sgt2 nak mengadap muka dia.....kat dalam feri tu aku rasa badan aku jer kat atas feri terlambung2 oleh ombak yang ganas.....tapi ati dan perasaan aku dah bersama anak aku......bila feri jejak je kepala dia kat jeti aku la orang pertama yang terjun dulu.....tanpa berlengah2 lagi...terus aku heret beg aku yang berat tu.....menuju ke kereta sewa yang aku dah booking.....aku apa lagi terus la kol si ex aku tu utk g tau yang aku dah sampai.....nampaknya dah berbulu juga bontot dia tunggu aku sampai..sebabnya feri lembab sgt gerak...sampai jer tmpat depa dok tunggu aku tuh, aku dah nampak dah si pengarang jantung aku tuh....."MMMaaamaaaaaaa......".itulah teriakan yang pertama aku dengar bila aku buka jer pintu kete.......Ya Allah waktu tu aku rasa bahagianya lah diri aku ni bila dapat memeluk anak yang amat aku rindui..terasa terlerai segala beban dan masalah bila aku dapat menatap wajahnya dan merasai kehatangan deru nafasnya.......di dalam keta dia tak melepaskan tanganku dan asyik membelek2 muka aku yang tak berapa nak fair n lovely ni...aku tau jauh di sudut hatinya dia terlalu gembira bertemu denganku dan memelukku......

Berada di Langkawi untuk tempoh 3 ari terlalu singkat bagi diriku...belum puas ku melepaskan rindu di hati...namun aku terpaksa akur dengan waktu dan keadaan...walaupun anak ku terpaksa tinggalkan,,,namun aku telah cuba sebaik mungkin utk menghabiskan masa yang begitu berharga bersamanya agar dapat menjadi suatu kenangan yang indah untuk dirinya dan diriku....di sini sempat kurakamkan memori manis bersamanya untuk tatapnku di kala rindu menghimpit diri.....buat kengkawan...aku pasti kalian juga akan merasa seperti apa yang aku rasa jika berpisah walau untuk sementara dengan anak tercinta.......harapanku semoga dengan kehadiran bakal orang baru ni dapat lah sedikit sebnyk mengubat windu kepada Thalia.......