Jom berkelah di Sungai Gabai

Posted in Friday, March 13, 2009
by Lissa DeBeauty
















Ermm..last week aku bosan kat umah...ermmm...nak buat menda yer....dalam dok fenin-fenin memikir tuh..tup-tup timbul idea yang besh juga ni....jom g mandi...hehehe....dah lama bebenor aku tak mandi manda kat air terjun ni....so per lagi dengan sepintas kilatnya aku pun menelepon member aku memaklumkan niat baik aku nih....erm...lampu hijau....


so malamnyer aku g ler numpang tido umah dia kat klang......soknyer nak gerak sekali.....aku bukannya pandai sangat nak g area kajang tuh...stakat bukit wang ker,,,puncak janing ker...tau la aku....so pagi esoknya aku bangun ler pagi2 lagi..tak der la pagi sangat...lam kul 7 baru aku bangun..hehehhe...so per lagi..start le memasak..tak der menda pun aku masak...jez bihung goreng ngan sandwich sardin jer.....erm...ketung..ketang..memasak...dalam kul 10 baru la nak gerak...erm....masa aku gerak tuhh...time tu plak ler ujan......lebat juga do.......so dalam kedinginan pagi yang tak berapa nak pagi.......tu...bergeraklah kami menuju ke air terjun tersebut......erm..lebih kurang 45 minit sampai la kami kat jalan air terjun tuh....


Mulanya tengok kat jalan-jalan tu tak da orang la plak....nak sampai ke sana ada 2 lagi air terjun tak silap aku...sungai tekala dan sungai congkak......eh betul ker...betoi kot....so odw tu memang ler tak der orang kat jalan2 tuh...heran gak....erm dalam 5 minit perjalanan dari jalan besar tuh...sampai ler kami kat kaki bukit ke gunung ntah...peerrrrhhh...punyer la ramai manusia kat situ...kami antara yang terlewat la sampai kat sana ari tuh....agaknyer derang2 ni kul 7 dah datang kot......erm....nak cari parking satu hal......last2 terpaksa la kami menapak dalam 1/2 km untuk sampai ke tempat mandi manda tuh.....


uuhhh...terharunya aku bila sampai kat situ...punyer la ramai makhluk2 organisma kat situ....sumernyer ngah menikmati kesejukan air yang mengalir...huh...aku per lagi..dah tak sabar nak tunjuk skill terjun kat laki aku nih.....so aku decide per kata kita panjat nun...kat puncak bukit tuh...so....nak tak nak..laki aku dan member aku ngan laki dia pun terpaksa la polow aku memanjat tangga....mak ai..punyer la tinggi tangga nih....memang menggigil kaki aku nih..dah ler bawa bekal2 lagi.....tapi nak duduk atas nyer pasal.....terpaksa la aku menggagahkan diri aku nih....dah sampai atas terujanya lah aku nengok kan air terjun nih.....punyer la tinggi...cantik do....ni wat tak sabar nak ngubang nih.....sib bek ler ada pondok kat situ...terus la aku bentang tikar dan menghidang per yang aku bawa.....errmmm tak tunggu lama nyer...terus kami belasah jer....lapor nih.......dah habis balun.....masa tuk showtime.....huhuhuhu...moh terjun....so...korang tau la apa yang terjadi selepas tuh...dah tak ingat dunia aku berendam bak badak berendam...mcm tak pernah jumpa air.....bukan tak pernah jumpa tapi dah gian tahap gaban....erm...besh..besh..sekali sekala dapat relax2 mcm nih...so kengkawan..jom join aku mandi..yeeehaaaaa..........c ya......